Mindfulcoach

Mindfulcoach

Mindfulness bij stress, angst, burn-out & depressie.

Een 8 wekelijkse individuele sessie van 1 uur.


De oefeningen en de tools die ik jou aanreik zullen er voor zorgen dat we de relatie tussen het fysieke lichaam en de innerlijke houding versterken.


Mindfulness is gebaseerd om MBCT, dit wil zeggen een unieke combinatie van de Westerse psychologie en de oosterse meditatie.


Chronische stress kan ons op termijn ziek maken door het verstoren van de bijnieren.

Dit kan zich uiten in allerlei lichamelijke klachten, duizeligheid, hoofdpijn, maag-en darmproblemen, spierpanning, slaapproblemen enz....


Door deze oefeningen toe te passen kan ons lichaam opnieuw in evenwicht komen en kan lichaam en geest herstellen.


Door bewuster om te gaan met emoties en gedachten kunnen we een stop moment inlassen voor onszelf en kijken op welke manier we willen verder gaan. We kunnen makkelijker een keuze maken en meer zaken accepteren en daardoor loslaten.


  • Beter leren omgaan met stress
  • Leren omgaan met (chronische) pijn
  • Optimistischer worden
  • Stoppen met piekeren
  • Rust vinden en beter slapen
  • Omgaan met intense emoties
  • Communiceren in moeilijk momenten
  • Zelfzorg en welzijn
  • De kracht van acceptatie: wat het is en wat het niet is
  • De dankbaarheidsoefeningen om het goede te zien in moeilijke tijden
  • Bijhorende meditatie‚Äôs die niet als zweverig bedoeld zijn wel om te leren voelen



Zelfcompassie :

Een bron van veerkracht en geluk

8 wekelijkse individuele sessie van 01 uur


Zelfcompassie betekent :


  • milder worden met jezelf
  • begripvoller worden voor jezelf
  • je imperfectie kunnen aanvaarden
  • je eigen beste vriend worden
  • jezelf behandelen zoals je zou willen dat je beste vriend je behandelt
  • jezelf behandelen zoals jij je beste vriend zou behandelen


Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond hoe zelfcompassie je veerkracht, optimisme, welbevinden en empathie verhoogt en samengaat met een betere gezondheid.

Deze sessies zijn gebaseerd op MBST, wat Mindfulness Based Self compassion betekent.


Door deze 8 wekelijkse sessie te volgen krijg je inzicht in :


  • de hersenen en vermogen tot geluk
  • jezelf, dankzij de kennnis van de emotie-regulatiesystemen
  • het verschil tussen behoeften en waarden en het belang ervan
  • je bronnen van wijsheid, veerkracht en compassie.



Je leert hierbij om te gaan met je innerlijke criticus en te leren uit faalervaringen, omgaan met boosheid en deze innerlijke criticus, richting geven aan je keuzes met je diepste waarden, jezelf en anderen vergeven met compassievolle inzichten.



Het leven is een geschenk, open het!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte !

Deze website bevat Cookies. Bij het bekijken van de website, accepteer je dit gebruik van cookies.

Lees meer
Accepteren